środa, 23 lipca 2014

Profile DNA dla CSV

Profil DNA, czyli "genetyczny odcisk palca", to metoda identyfikacji zwierzęcia oraz jego pochodzenia.

Badania takie są wymagane np dla Saarloosków używanych w hodowli w Niemczech.
Badanie profilu DNA daje pewność hodowcy, właścicielom szczeniąt i organizacji kynologicznej, że konkretny pies to właśnie ten i że pochodzi z krycia, które zostało zgłoszone.
Jest to metoda bezpieczna i dająca wynik permanentny, geny nie zmieniają się u danego psa.


Dla mnie - kolejna fantastyczna metoda, by potwierdzić swoją wiarygodność i by hodować Wilczaki na najwyższym poziomie!

Przebadałam moją bandę: GINKĘ, CELEBA I DŻIBRILA.
 Na początek Czeweczki, w kolejnym rzucie będą Saarlooski.

GINKA była w tym najważniejsza, nasza młoda mamunia i... przyszła mamunia :)
Warto podnosić poprzeczkę :D


Dodatkowo postanowiłam (zgodnie z zaleceniami Klubu CSV na Słowacji) przebadać Ginkę na obecność genu decydującego o barwie sierści (B). Ginka ma wynik typowy dla CSV.


Mój słodki CELEB, reproduktor i duma rodziny, także doczekał się profilu:


Właściwie to by wystarczyło, ale kusiło mnie mieć małego DŻIPKA przebadanego, mieć materiał porównawczy z rodzicami i tak też zrobiłam:


Zachęcam hodowców do badań, nie są to aż takie koszty, a standard wysoki.
Na razie (z tego co wiem) jest w Polsce 6 przebadanych CSV, w tym 3 - powyższe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz